Zamość został pozbawiony jedynego i dalekobieżnego pociągu kolejowego. Zmiany w rozkładzie mają wejść w życie 9 marca. Zgodnie z nimi trasa pociągu „Hetman”, kursującego z Zamościa do Poznania będzie skrócona. Skład wyruszy dopiero z Rzeszowa. Stowarzyszenie Padwa Północy i Ruch Obrony Kolei z Zamościa wystosowało list do Lubelskiej Grupy Parlamentarnej z prośbą o interwencję. Otrzymaliśmy już odpowiedź – mówi Paweł Miszczuk, prezes Stowarzyszenia.
PKP Intercity swoją decyzję o skróceniu trasy pociągu tłumaczy niską frekwencją – informuje nas rzecznik prasowy Zuzanna Szopowska.
To jedyne połączenie dalekobieżne, które łączy Zamość z resztą Polski.
Paweł Miszczuk zaznacza, że jeśli to połączenie zniknie z mapy kolejowej naszego kraju to nie będą przekazywane pieniądze na modernizację torów.
Padwa Północy jest zawiedziona tym, że PKP Intercity należycie nie reklamowała połączenia Zamość – Poznań.
Zuzanna Szopowska komentuje zarzuty dotyczące braku promocji pociągu „Hetman”.
Stowarzyszenie prosi, aby wszystkie siły parlamentarne działały ponad podziałami i zrobiły wszystko by pociąg „Hetman” wyjeżdżał z Zamościa. Do walki o kolejowy transport przyłączył się także Urząd Miasta, Starostwo Powiatowe oraz posłowie i senatorowie z Zamojszczyzny.
Mat. Katarzyna Efner
Temat | Posłuchaj |
---|---|
Zuzanna Szopowska | |
Paweł Miszczuk | |
Paweł Miszczuk | |
Paweł Miszczuk | |
Zuzanna Szopowska | |
Paweł Miszczuk |